×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 July , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر تنها راهکار جلوگیری ازکمبود برق در کشور است

مدیرکل دفتر توسعه نیروگاه‌های تجدید پذیر سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق گفت: بهره‌گیری از انرژی تجدیدپذیر مسیر ناگزیر این کشور است و هیچ راهکاری برای جلوگیری از کمبود برق جز توسعه این بخش نداریم.

 جعفر محمدنژاد در همایش فرصت‌های سرمایه گذاری صنعت برق آذربایجان غربی با حضور صاحبان صنایع و سرمایه گذاران بخش خصوصی در ارومیه افزود: حرکت به سمت توسعه انرژی تجدیدپذیر یکی از نیازهای امروز و آینده کشور است که با توسعه آن می‌توان از سرمایه‌های کشور به صورت بهینه بهره برد.

وی با بیان اینکه ظرفیت اسمی احداث شده نیروگاه‌های برق کشور بیش از ۹۳ هزار مگاوات است، اضافه کرد: این در حالی است که مصرف دوره تابستان بر خط ۷۵ هزار مگاوات است بنابر این در این زمینه کمبودی حس نمی‌شود.

وی ادامه داد: در فواصل دیگر نیز این مصرف به ۴۵ هزار مگاوات کاهش می‌یابد و در واقع تلاش عظیم برای توسعه نیروگاه‌ها در جهت دوره تابستان است.

مدیرکل دفتر توسعه نیروگاه‌های تجدید پذیر سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق با پیش بینی مصرف برق کشور گفت: بر اساس پیش بینی‌ها در سال آینده میزان تقاضای مصرف برق هفت درصد افزایش می‌یابد.

محمدنژاد با اشاره محدودیت انرژی گفت: با توجه به کمبود منابع آبی ضرورت استفاده از منابع انرژی‌های تجدیدپذیر به ویژه در آذربایجان‌غربی بیشتر از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

وی با اشاره به اعلام آژانس انرژی بین المللی در خصوص برق افزود: نرخ واقعی منابع انرژی‌های تجدیدپذیر بسیار پایین تر از برق فسیلی است و به همین دلیل بالا بردن ظرفیت نیروگاه‌های تجدید پذیر بسیار مقرون به صرفه است.

محمدنژاد با اشاره به اینکه نیروگاه‌های تجدید پذیرهیچگونه نیازی به منابع آبی ندارند، اظهار کرد: اگر صاحبان صنایع بر پشت بام سوله‌های تولیدی خود نیروگاه‌های تجدیدپذیر نصب کنند از این پس با محدودیت‌های تامین سوخت و برق روبرو نمی‌شوند و این وضعیت برای صنعت برق کشور بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.

مدیرکل دفتر توسعه نیروگاه‌های تجدید پذیر سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق گفت: در راستای ارتقای سطح صنعت برق کشور هیچ تعریف علمی وجود ندارد که حتی یک کیلووات نیروگاه فسیلی به خصوص در این استان وارد چرخه صنعت برق شود.

اولین همایش فرصت‌های سرمایه گذاری صنعت برق استان با حضور صاحبان صنایع و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی همراه با نمایشگاه جانبی در ارومیه امروز برگزار شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.