×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 July , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مای هوا در جنوب آذربایجان‌غربی ۱۰ درجه کاهش یافت

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: دمای هوا در شهرهای مختلف جنوب آذربایجان‌غربی، امروز به طور میانگین ۱۰ درجه سانتی‌گراد کاهش یافت.

اردلان محمدپور اظهار کرد: با تداوم فعالیت سامانه بارشی در منطقه دمای هوا در بیشتر شهرهای جنوب استان کاهش محسوس پیدا کرد و در شبانه روز گذشته حداکثر دما در مهاباد از ۲۱ درجه به ۱۱ درجه رسید، میاندوآب از ۲۱ درجه به ۱۳ درجه کاهش یافت و حداکثر دمای هوا بوکان از ۲۰ درجه به ۱۱درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا کرد.

وی اضافه کرد: این سامانه بارشی فعالیت خود را به صورت افزایش ابر، بارش باران متناوب همراه با رعد و برق از چهارشنبه شب در این منطقه آغاز کرده و در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین بارش در سردشت با ۲۴.۵ میلی‌متر ثبت شد.

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: در این مدت بارش ها در تکاب ۴.۲ میلی‌متر، شاهین دژ ۲.۴ میلی متر و بوکان یک میلی‌متر گزارش شد و بیشترین سرعت وزش باد در پیرانشهر ۷۲ کیلومتر در ساعت و میاندوآب ۶۱ کیلومتر در ساعت ثبت شد.

وی با اشاره به حاکم شدن جوی آرام و پایدار تا روز یکشنبه در این منطقه افزود: در این مدت در برخی مناطق به صورت محلی، افزایش ابر، رگبار باران و وزش باد پیش بینی می شود و دمای هوا نیز بین چهار تا پنج درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا می کند.

محمدپور گفت: در شبانه روز گذشته چالدران و تکاب با حداقل دمای سه درجه سانتی‌گراد بالا صفر سردترین شهر آذربایجان‌غربی و ماکو با حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتی‌گراد گرمترین شهر استان بود.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.