×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 23 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
قبضه اسلحه غیرمجاز از شکارچیان در آذربایجان‌غربی کشف شد

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: امسال ۴۵ اسلحه شکاری از متخلفان صید و شکار در استان کشف و ضبط شد و متخلفان به دستگاه قضایی معرفی شدند.

رضا معصومی با اشاره به دستگیری ۶۷ متخلف در حوزه شکار و صید در مناطق حفاظت شده استان افزود: این دستگیری ها با فعالیت ۱۲۰ محیط بان در نقاط مختلف حفاظت شده استان انجام شده‌است.

وی با اشاره به کشفیات دیگر در این زمینه بیان کرد: علاوه بر سلاح های کشف شده سه دستگاه موتور برق و بیش از سه هزار متر تور صیادی به همراه سایر ادوات شکار از این افراد کشف و ضبط شده‌است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی ادامه داد: برگزاری کارگاه های آموزشی برای جوامع محلی و روستاییان و برگزاری کلاس های آموزشی یک ساعت با محیط بان در مدارس سراسر استان از جمله اقداماتی بوده که در راستای فرهنگ‌سازی برای کاهش صید و شکار انجام شده‌است.

معصومی اضافه کرد: طبق بررسی ها افزایش جمعیت حیات وحش نشان می‌دهد که امنیت زیستگاهی وجود دارد و از شکار و صید غیرمجاز نیز با قطعیت در این مناطق جلوگیری شده‌است.

گشت و کنترل در مناطق حفاظت شده آذربایجان غربی افزایش یافت

معصومی با اشاره به اینکه نصب تابلوهای هشداری در مناطق تحت مدیریت مانند پارک ملی دریاچه ارومیه و هفت کیلومتری نوار مرزی و افزایش گشت و کنترل در دستور کار است، گفت: گشت و کنترل در مناطق تحت حفاظت محیط زیست با توجه به مهاجرت پرندگان به مناطق و زیستگاههای استان افزایش یافته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان هم در این باره گفت: در سال جاری هیچ گونه مجوزی برای شکار پرندگان یا حیات وحش از سوی سازمان حفاظت محیط زیست صادر نشده‌است.

سعید شهند بیان کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست طی گشت های مستمر و شبانه روزی، مناطق و زیستگاه های طبیعی استان را پایش می‌کنند و با متخلفان برخورد قاطع و قانونی انجام می شود.

وی بیان کرد: ۶۷۰ هزار هکتار اراضی ملی و مناطق حفاظت شده تحت پوشش در استان داریم که محیط‌بان به صورت شبانه روزی از این مناطق محافظت می‌کنند.

شهند از شهروندان و جوامع محلی خواست در صورت مشاهده تخلفات زیست‌محیطی و شکار و صید موضوع را از طریق سامانه تلفنی سراسری و شبانه روزی ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.