×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 23 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۱۵ درصد منابع وزارت جهاد کشاورزی به توسعه مکانیزاسیون و صنایع اختصاص می‌یابد

رییس دفتر توسعه مکانیزاسیون و صنایع وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه اولویت این وزارتخانه، ارتقای مکانیزاسیون و استفاده از فن آوری های نوین کشاورزی است، گفت: مقرر شده که ۱۵ درصد منابع وزارت جهاد کشاورزی به توسعه مکانیزاسیون و صنایع اختصاص یابد که با تحقق ان، تحول‌ قابل توجهی در این‌بخش‌ شاهد خواهیم بود.

کریم ذوالفقاری در آیین افتتاح همزمان ۱۰۵ پروژه عمرانی اقتصادی و تولیدی بخش کشاورزی استان که در محل واحد سورت و بسته بندی ۱۵ هزارتنی میوه در شهرستان ارومیه برگزار شد، با اشاره به اقدامات انجام گرفته در حوزه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی در دولت سیزدهم افزود: یکی از تسهیلاتی که در استان‌ها در راستای افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی پرداخت می‌شود، تسهیلات مکانیزاسیون است .

وی اضافه کرد: از بهمن ماه پرداخت تسهیلات در سال ۱۴۰۱ را شروع کردیم و ۲۳۱ هزارمیلیارد تومان تسهیلات به بهره برداران تا پایان سال برای جلوگیری از خام فروشی و پیروی از منویات مقام معظم رهبری پرداخت شد که ۲۴ هزار میلیارد تومان در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی بود.

رییس دفتر توسعه مکانیزاسیون و صنایع وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: صریح کرد: سردخانه‌های بالای صفر درجه سانتیگراد به تعداد ۴۷۱ واحد به ظرفیت یک میلیون و ۲۱۳ هزار و ۱۴۲ تن در سال در استان فعالیت دارند.

ذوالفقاری یاد آور شد: سود آوری نظام تولید در بخش کشاورزی به حلقه های پس از تولید بستگی دارد که تضمین کننده توسعه کشاورزی پایدار و ایجاد زنجیره ارزش در تولیدات کشاورزی خواهد بود.

وی ابراز امیدواری کرد که با سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی، طرح‌های بیشتری در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی برای نیمه دوم سال آماده شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.