×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 23 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
هواشناسی آذربایجان غربی نسبت به طغیان رودخانه ها هشدار داد

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: براساس الگوهای پیش بینی و آغاز رگبار باران از امروز /جمعه/ احتمال جاری شدن سیل در شمال و مرکز استان و طغیان رودخانه ها وجود دارد.

مهدی صابری افزود: طبق الگوهای پیش یابی بارش رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی برای استان از بعدازظهر روز جمعه تا اواسط هفته بعد پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه ها و خسارت به سازه های سبک در اثر تند باد وجود دارد اظهار کرد: آمادگی دستگاههای اجرایی برای آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل‌ها لازم است.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی اظهار کرد: خودداری از تردد در کوهپایه ها و اتراق در حواشی رودخانه ها و فعالیت‌های کوهنوردی در مدت زمان فعالیت این سامانه ضروری است.

به گفته صابری در شبانه روز گذشته مناطق تخت سلیمان، تکاب، اشنویه و پیرانشهر به ترتیب با هفت، سه، ۴.۳ و یک میلیمتر بارندگی شهرهای پر بارش استان بودند و در برخی نقاط جنوبی هم بارش‌هایی کمتر از یک میلیمتر گزارش شده است.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان تکاب با مثبت هفت و شهرستان پلدشت با مثبت ۳۲ درجه سانتی گراد به ترتیب خنک ترین و گرم ترین شهرهای استان ثبت شده اند.

آذربایجان غربی از استانهای کوهستانی کشور با آب و هوای خنک و معتدل است سالانه بین ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیمتر میانگین بارشهای این منطقه است، شهرستان سردشت با یکهزار میلیمتر بارندگی سالانه رکورد دار این بارندگی هاست.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.