×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 18 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
هوای نیمه شمالی آذربایجان‌غربی بارانی است

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با نفوذ و عبور امواج ناپایدار بارشی به منطقه نیمه شمالی آذربایجان غربی به ویژه در بعد از ظهرها بارانی است.

اردلان محمدپور افزود: فعالیت این امواج به صورت افزایش ابر، بارش رگباران باران همراه با رعد و برق و وزش باد تا اواسط هفته جاری در این منطقه تداوم دارد.

وی اضافه کرد: فعالیت این امواج ناپایدار بارشی در شمال استان باعث بارش رگبار باران طی ۲۴ ساعت گذشته و در برخی مناطق شد که بیشترین مقدار آن در ماکو ۱۱.۵ میلی‌متر ثبت شد و بارش ها در چالدران ۸.۸ میلی‌متر، خوی ۶.۴ میلی‌متر، پلدشت ۶.۲ میلی‌متر، شوط ۴.۴ میلی‌متر و سلماس و چایپاره نیز کمتر از یک میلی‌متر بود.

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: بارش رگبار باران در مناطق شمالی آذربایجان‌غربی در حالی است که در مناطق جنوبی نیز به دلیل شمالی شدن جریانات هوا، تا حدودی خُنک است و به اوج گرمای تابستانی نرسیده است.

وی افزود: از فردا موج جدید گرمای هوا وارد آذربایجان غربی شده و دمای هوا به طور میانگین سه تا پنج درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا می کند و استان پایان هفته گرمی پیش رو خواهد داشت.

وی اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته مهاباد با حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و چالدران و تکاب با حداقل دمای ۱۴ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین شهر آذربایجان‌غربی بود؛ در این مدت حداقل دمای هوا در مهاباد ۲۲ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.