×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 8 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
استاندار: پنج‌هزار پروژه نیمه‌تمام در آذربایجان‌غربی تکمیل شده است

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای توسعه استان در سه سال فعالیت دولت سیزدهم گفت: با تلاش همه بخش ها و زحمات حوزه های مختلف، پنج هزار پروژه ریز و درشتی که برخی از آنها سال ها راکد بودند، طی مدت فعالیت این دولت در استان تکمیل شده است.

محمدصادق معتمدیان در جلسه شورای اداری آذربایجان غربی با قدردانی از همراهی نمایندگان مجلس در راستای توسعه استان افزود: از همان ابتدای دولت سیزدهم ریل گذاری شد تا عدالت محوری به عنوان محور فعالیت های دولت شهید رییسی در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به نگاه ویژه دولت به توسعه مناطق کمتر برخوردار اضافه کرد: در این دولت، شاهد تکمیل صدها مدرسه، راه اندازی مراکز جامع سلامت، ارتقای شاخص های فضای ورزشی با راه اندازی دهها مجموعه ورزشی در سراسر استان، توسعه اینترنت پرسرعت و بهره مندی همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار از این خدمت پیشرفته بودیم.

وی ادامه داد: با وجود همه تحریم ها و مشکلات پیش رو، هزینه های ساخت با تلاش ویژه دولت و همه دست اندرکاران در آذربایجان غربی تامین و سرعت ساخت پروژه های عمرانی نیز چند برابر شد.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه این استان در سفر رییس جمهور بالاترین مصوبات را به خود اختصاص داد، اظهار کرد: امروز با تلاش های شبانه روزی توانسته ایم از رتبه ۲۸ در حوزه بیکاری در بین ۳۱ استان کشور به رتبه چهارم برسیم و روند کاهشی نرخ بیکاری در این استان طی کمتر از سه سال گذشته بسیار مشهود بود.

معتمدیان وضعیت امنیت در آذربایجان غربی را مثال زدنی عنوان کرد و گفت: نهادهای امنیتی و نظامی و انتظامی در این خصوص تلاش های بسیاری داشته اند که باید قدردان آنها بود.

وی تاکید کرد: قطار توسعه آذربایجان غربی در ریل خود قرار گرفته و با وجود موانع، همچنان به راه خود ادامه خواهد داد.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات در کمتر از ۶ ماه در استان افزود: در همه این موارد، حتی یک مورد چالش امنیتی نداشتیم و با تلاش نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی انتخابات در امنیت کامل برگزار شد.

استاندار آذربایجان غربی یکی از نقاط قوت این استان را تعامل نیروهای امنیتی و نظامی عنوان کرد و ادامه داد: امروز استان ما جزو پنج استان امن کشور به شمار می رود.

معتمدیان اضافه کرد: مردم آذربایجان غربی در مشارکت از اوایل انقلاب مشارکت بالاتری داشتند چنان چه در ارومیه ۵۱ درصد و در ‌شمال استان ۶۱ درصد مشارکت ثبت شد.

وی همچنین با قدردانی از حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در آذربایجان غربی، این استان را خطه ای غنی از لحاظ میراث فرهنگی عنوان کرد و گفت: ۲۰۰ تا ۳۰۰ اثر در استان می تواند ثبت ملی شود و آثاری داریم که می توانند در یونسکو ثبت جهانی شوند.

وی اظهار کرد: به لحاظ آب و هوایی ظرفیت خوبی در آذربایجان غربی وجود دارد و می توان در گردشگری درمانی و دفاع مقدس نیز از ظرفیت های استان بهره برد.

استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: در بحث میراث فرهنگی نیاز به مشارکت بخش خصوصی داریم که می تواند بسیار کارساز باشد.

معتمدیان با بیان اینکه در بافت تاریخی ارومیه از سال ۸۸ مشکلاتی برای مردم ایجاد شده بود و متاسفانه اقدامی در مورد طرح ویژه آنها صورت نگرفته بود، افزود: با دستور مساعد وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری راهی آغاز شد و امید می رود ادامه پیدا کند.

وی اضافه کرد: درحوزه صنایع دستی تحولات خوبی صورت گرفته و بیش از ۴۰ رشته صنایع دستی در آذربایجان غربی وجود دارد و امید است دراین زمینه در رابطه با اقتصادی کردن صنایع دستی گام های خوبی برداریم.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.