×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 23 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ارزش کالاهای صادر شده از گمرکات آذربایجان‌غربی ۶۰ درصد افزایش دارد

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی گفت: ارزش کالاهای صادر شده از گمرکات استان در سال جاری با بیش از ۶۰ درصد افزایش به ۲۷۳ میلیون دلار رسیده است.

خالد جنجگو افزود: از نظر وزنی هم کالاهای صادر شده با بیش از ۵۳۳ هزار تن دارای ۱۸ درصد افزایش است.

وی ادامه داد: واردات گمرکات آذربایجان غربی هم ۵۹ هزار تن به ارزش ۱۴۳ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت زمان مشابه از نظر وزنی ۲۲ درصد و ارزش چهار درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشت.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی گفت:کشورهای هدف صادرات استان شامل عراق، ترکیه، افغانستان، امارات متحده عربی، روسیه ،پاکستان، ارمنستان، سوریه، جمهوری اذربایجان و ازبکستان بوده و عراق ترکیه و افغانستان بیشترین میزان صادرات را به خود اختصاص داده است.

جنگجو اظهار کرد: عمده کشورهای طرف واردات آذربایجان غربی در سال جاری هم شامل ترکیه، عراق، کره، چین، آلمان، امارات متحده عربی، گرجستان ، ژاپن، بلژیک و ایتالیا هستند و بیشترین وزن کالاهای وارداتی متعلق به ترکیه با بیش از ۵۰ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۹۹میلیون دلار است.

وی با اشاره به مبادلات پیله وری در سال جاری اظهار کرد: در این زمینه نیز در بخش صادرات از نظر وزنی ۱۲ درصد و از نظر ارزش هفت درصد رشد ثبت شده و ۲۷۱ هزار و ۶۸۷ تن کالا به ارزش بیش از ۹۹ میلیون دلار صادر شده است، در زمینه واردات نیز یک‌هزار و ۳۱۹ تن واردات به ارزش ۲ میلیون و ۸۸۶ هزار دلار واردات ثبت شده که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۲۰۳ درصد واز نظر ارزش ۲۲۹ درصد رشد دارد.

جنگجو با اشاره به مبادلات تعاونی های مرز نشینی هم اظهار کرد: میزان صادرات در این راستا ۴۱۱ تن بوده و از نظر وزنی ۲۹۱ درصد و ارزش ۳۶۸ درصد رشد دارد ف در زمینه واردات تعاونی های یاد شده هم ۷۹ هزار تن بوده است که از نظر وزنی ۷۱ درصد و ارزش ۱۳ درصد کاهش یافته است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.