×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 8 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
سلماس در مسیر توسعه حضور تجار ترک در راستای شناسایی ظرفیت های سرمایه گذاری در سلماس

نشست اقتصادی جمعی از تجار و بازرگانان منطقه وان ترکیه و سلماس به میزبانی سلماس برگزار شد.
در این نشست که به میزبانی شهرستان سلماس برگزار شد،شهردار سلماس ضمن خوش آمدگویی به تجار منطقه وان گفت:با توجه به انعقاد خواهرخواندگی مابین شهرهای سلماس و وان انتظار می رود بیش از این شاهد مراودات و نشست ها بین دو شهر باشیم.
قنبری گفت:بازگشایی مرز سلماس با گلینجک وان میتواند نفطه عطفی در روابط دو کشور ایران و ترکیه باشد و این مرز که مراحل آن توسط دو کشور همسایه طی شده است نزدیکترین و هموارترین مسیر برای اتصال ایران به استان وان ترکیه می باشد که انتظار می رود با بازگشایی قریب الوقوع این مرز شاهد گسترش مبادلات مرزی بصورت ترانزیتی و مسافری باشیم.
شهردار سلماس با اشاره به لزوم گسترش همکاری های منطقه وان و آذربایجان غربی گفت:شهرستان سلماس ۹۵ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه دارد که ظرفیت بی نظیری برای تجارت مرزی می باشد و اتصال دو کشور از این نقطه گامی بلند در جهت رسیدن به تجارت ۳۰ میلیارد دلاری ایران و ترکیه خواهد بود.
وی با بیان و تشریح مزیت های منطقه ویژه اقتصادی سلماس گفت:منطقه ویژه اقتصادی سلماس ظرفیت بی نظیری برای سرمایه گذاری می باشد،معافیت های گمرکی و نزدیکی به جاده ترانزیتی،ریل آهن و فرودگاه های بین المللی از جمله ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی می باشد که برای شرمایه گذاری بسیار جذاب می باشد.
شهردار سلماس اضافه کرد:منطقه ویژه اقتصادی سلماس ظرفیت بی نظیری است که در کنار گشایش مرز می تواند سلماس را به جذاب ترین نقطه برای سرمایه گذاری تبدیل کند و با توجه به اینکه گشایش مرز در مراحل نهایی می باشد و منطقه ویژه نیز در حال واگذاری زمین است امید است در آینده بسیار نزدیک شاهد تحول اقتصادی در دو سوی مرز باشیم.

زاهد کانداش اوغلو؛نماینده تجار این هیات نیز در این نشست صمن اظهار امیدواری برای گسترش روابط تجاری منطقه وان با سلماس گفت:از مهمان نوازی مسئولین و بازرگانان سلماس نهایت تشکر را دارم و امیدواریم این نشست ها در ارتقای روابط تجاری منطقه وان و سلماس موثر و مفید باشد.
وی با بیان اینکه وان مشتاق تجارت بیشتر با ایران و بخصوص سلماس می باشد گفت: منطقه ویژه اقتصادی سلماس که شهردار محترم به مزایای آن اشاره نمود می توان محل بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری باشد و برای سرمایه گذاری در این منطقه اعلام آمادگی می کنیم.
کانداش اوغلو اضافه کرد:بازگشایی مرز کوزه رش خیر مسرت بخشی بود که روسای دو دولت ایران و ترکیه این نوید را دادند و موجبات خوشحال مردم منطقه را فراهم آورد که امیدواریم با بازگشایی بسیار سریع این مرز شاهد تحول اقتصادی در دو منطقه سلماس و وان باشیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.