×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 23 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آیین نوروزگاه در آذربایجان‌غربی تمهید شده است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی با اشاره به میزبانی شهرهای مختلف استان از آیین نوروزگاه گفت: در این راستا ۲۰ برنامه ویژه در نقاط مختلف استان تمهید شده است.

مرتضی صفری افزود: تکم‌گردانی، اجرای رقص آیینی، اجرای موسیقی آشیقی و انجام بازی‌های بومی‌محلی از جمله عناوین برنامه‌های این نوروزگاه است.

وی هدف از اجرای این مراسم را احیای آداب و رسوم کهن و قدیمی عنوان کرد و ادامه داد: تاکنون آیین نوروزگاه در شهرستان میاندوآب با اجرای مسابقه، موسیقی سنتی و رقص آیینی، تکم‌چی، آوردن آب از چشمه برگزار شده است.

وی اظهار کرد: شهرستان نقده نیز ۲۹ اسفند میزبان آیین نوروزگاه می شود که در محل بازارچه کالاهای مرزی این شهرستان برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان از ساعت پنج تا زمان افطار می‌توانند در این مراسم حضور پیدا کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی اضافه کرد: همچنین با توجه به تقارن بهار قرآن با بهار طبیعت در روز ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ محفل انس با قرآن کریم با افطاری در موزه نقده برپا می‌شود.

صفری گفت: نوروزگاه سلماس هم ساعت ۱۷ امروز، دوشنبه برگزار خواهد شد و مسافران و شهروندان می توانند از بخش های مختلف آن لذت ببرند.

به گزارش سلماس پرس نوروزگاه با هدف معرفی آیین های سنتی و بومی محلی با داستان خوانی و معرفی اساطیر افسانه ای، تکم گردانی و موسیقی آشیقی برگزار می شود.

نوروزگاه ها هرساله در بیشتر شهرهای استان به ویژه اماکن تاریخی برگزار می شوند و در کنار آن نمایشگاههای صنایع دستی، فروش سوغات و سیاه چادرهایی نیز برپا می شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.