×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 July , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۱۴۲ پروژه کشاورزی در آذربایجان غربی به بهره برداری رسید

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ۱۴۲پروژه اقتصادی، تولیدی کشاورزی در استان به بهره برداری رسید.

خسرو شهبازی در آیین بهره برداری از این طرح ها که به صورت نمادین در کارخانه تولید پوره انواع میوه و لواشک شرکت اروم دیار شهد نیک نوش در شهرستان ارومیه برگزار شد اظهارکرد: این طرح های تولیدی با اعتبار هزینه شده ۱۶ هزار میلیارد ریال در سراسر استان به بهره برداری رسید.

وی اظهار کرد: با افتتاح ۱۴۲ پروژه تولیدی و اقتصادی کشاورزی برای یکهزار و ۲۴۷ نفر اشتغالزایی و برای چهار هزار و ۲۲۹ نفر تثبیت اشتغال انجام شده و ۲۳ هزار و ۶۰۵ خانوار از عواید اجرای این پروژه ها بهره مند می شوند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: کارخانه تولید پوره انواع میوه و لواشک شرکت اروم دیار شهد نیک نوش ارومیه نیز با ظرفیت تولید چهار هزار تن انواع پوره میوه و لواشک در سال، با اعتبار هزینه شده هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال آماده بهره برداری شده است.

وی با بیان اینکه با راه اندازی این واحد تولیدی برای ۴۰ نفر به صورت مستقیم و ۸۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی شده است اظهار کرد: ۶۰ خانوار از عواید اجرای این طرح بهره مند می شوند.

شهبازی بیان کرد: ۳۵ واحد تولید پوره و کنسانتره میوه و تولید رب در استان با ظرفیت تولید بیش از ۲۰۰ هزار تن محصول در سال مشغول فعالیت هستند که با افتتاح سی و ششمین واحد تولید پوره میوه، این ظرفیت به ۲۰۴ هزار تن افزایش می یابد.

آیین بهره برداری از طرح های کشاورزی استان با حضور استاندار آذربایجان غربی و برخی مسوولان استانی در ارومیه برگزار شد.

 آذربایجان غربی دارای ۶.۷ میلیون تن محصول کشاورزی تولیدی در سال است که در سطحی بیش از ۸۰۰ هزار هکتار تولید روانه بازار می شود.

۲۳۵ هزار بهره بردار این استان به کشاورزی اشتغال دارند و گندم، سیب درختی، چغندر قند، عسل و فراورده های دامی از جمله تولیدات این استان هستند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.