×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 July , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دمای هوای آذربایجان‌غربی پنج درجه افزایش یافت

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با خروج امواج ناپایدار بارشی از منطقه دمای هوای آذربایجان‌غربی چهار تا پنج درجه افزایش پیدا کرد و از سوز سرمای زمستانی کاسته شد.

اردلان محمدپور افزود: از چند روز گذشته با خروج امواج ناپایدار از منطقه روند افزایشی دمای هوا در این منطقه شروع شده است و روند افزایش نسبی دمای هوا تا پایان هفته جاری تداوم دارد.

وی اضافه کرد: در این مدت حداکثر دمای هوا میاندوآب از هشت درجه سانتی‌گراد به ۱۴ درجه، بوکان از ۶ درجه سانتی‌گراد به ۱۰ درجه ، پلدشت از ۱۱ درجه سانتی‌گراد به ۱۷ درجه و مهاباد از هشت درجه سانتی‌گراد به ۱۲ درجه رسید.

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: طبق بررسی نقشه های هواشناسی آذربایجان غربی تا پایان هفته جاری جوی آرامی خواهد داشت و در این مدت نیز دمای هوا بین سه تا چهار درجه سانتیگراد افزایش پیدا می کند.

وی اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته پلدشت با حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتی‌گراد، گرمترین و تکاب با حداقل دمای منفی ۶ درجه سانتی گراد سردترین شهر آذربایجان‌غربی بود؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین یک و ۱۲ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.