×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 18 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۱۸ هزار تن کودشیمیایی بین کشاورزان شمال آذربایجان‌غربی توزیع شد

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: ۱۸ هزار تن انواع کود شیمیایی که بیش از ۳۰ درصد کود مورد نیاز کشاورزان شمال استان بوده، در این منطقه توزیع شده و در اختیار بهره برداران قرار گرفته است.

محمود مظلومی افزود: کود مورد نیاز بخش کشاورزی برای سال زراعی جاری به مقاصد تعیین شده در شهرستان های خوی، سلماس، ماکو، شوط، پلدشت، چالدران و چایپاره بارگیری و حمل شده است.

وی با اشاره به حمل بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ تن کود ازته، سه هزار و ۳۰۰ تن کود فسفاته و ۵۳۵ تن پتاسه در سال جاری به شهرستانهای شمال استان، اضافه کرد: مصرف بهینه و به هنگام کودهای کشاورزی نقش بسیار موثری در افزایش کیفیت و کمیت محصولات کشاورزی دارد.

وی ادامه داد: این استان سالانه نیازمند ۲۴۹ هزار تن کود کشاورزی برای مصرف در اراضی زراعی و باغی است که امسال ۱۱۹ هزار تن کود برای این منظور تامین و توزیع خواهد شد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان غربی گفت: کودهای توزیعی براساس دستورالعمل های صادره و زیر نظر کارشناسان و بر مبنای نیازهای کودی هر محصول، توسط کارگزاران مستقر در هر استان به کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی تحویل می شود.

وی با بیان اینکه اگر کشاورزان کود را به درستی مصرف کنند، بهره وری آب تا ۱۵ درصد افزایش پیدا می‌کند، اظهار کرد: به طور متوسط ۳۰ تا ۵۰ درصد بهره‌وری محصولات تولیدی وابسته به تغذیه متعادل است و در بحث تغذیه نمی‌توانیم تنها به یک یا ۲ عنصر اکتفا کنیم.

مظلومی به کشاورزان توصیه کرد که در اراضی از پخش سطحی کود جلوگیری شود و کود فقط در جایی قرار گیرد که ریشه در آنجا قرار دارد زیرا علاوه بر به صرفه بودن از نظر اقتصادی، آلودگی را کاهش و کارکرد را افزایش می‌دهد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.