×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 8 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نشست خبری فرماندهی انتظامی،معاونت های مربوطه و روسای پلیس تخصصی شهرستان سلماس با خبرنگاران و  اصحاب رسانه شهرستان سلماس برگزار شد

فرمانده انتظامی سلماس در نشست خبری با خبرنگاران این شهرستان ضمن گرامیداشت هفته بسیج و تسلیت ایام فاطمیه(س) گفت:رسانه پل ارتباطی بین پلیس و‌ مردم می باشد و ظرفیت های گسترده ای در مباحث امنیت،جلوگیری از اخبار کذب امنیتی و انتظامی و همچنین تنویر افکار عمومی می باشد که باید از این ظرفیت چهت پیشبرد اهداف سازمانی بهره جست.

سرهنگ شهریار افزود:در شهرستان سلماس شاهد همدلی و اتحاد در فضای حقیقی و مجازی هستیم که جا دارد از همه عزیزان و منادیان این اتحاد و همدلی تقدیر و تشکر نماییم.

وی در ادامه با اشاره به آمار و عملکرد انتظامی سلماس گفت:بصورت کلی در ۸ ماهه اول سال شاهد کاهش سرقت نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده ایم،در خصوص کشف ۳درصد و در دستگیری ۱۲ درصد افزایش داشته ایم.

سرهنگ شهریار افزود: خوشبختانه تاکنون در جرایم خشن سابقه نداشته که مجرم دستگیر نشود و در کوتاه ترین زمان ممکن با تلاش پلیس های تخصصی محرمین شناسایی و دستگیر می شوند.

وی افزود:در خصوص تصادفات داخل شهر شاهد کاهش آمار بوده ایم و امید است با رعایت همه جانبه قوانین راهنمایی و رانندگی همواره شاهد نزولی بودن آمار تصادفات باشیم.

فرمانده انتظامی سلماس اضافه کرد:بیش از ۲۰۰ دستگاه وسائط نقلیه مزاحم توقیف و با سیر مراحل قانونی به پارکینگ منتقل شده اند که این اقدامات در راستای طرح افزایش امنیت اجتماعی می باشد و این طرح همچنان در زمینه های مختلف ادامه خواهد داشت.

در این نشست روسای پلیس های اطلاعات،آگاهی،راهنمایی و رانندگی و فتا نیز حضور داشتند و به سوالات خبرنگاران سلماس پرس پاسخ دادند.

از جمله سوالاتی در خصوص ارازل اوباش و موضوع ترافیک شهری و سرقت های خرد مطرح بود که رئیس پلیس اطلاعات در این خصوص گفت:اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی گسترده برای مقابله با پدیده ارازل اوباش همواره در جریان بوده است و در تلاش هستیم با مجموعه اقدامات فنی و پلیسی فضا را بر قدرت نمایی ارازل اوباش تنگ کنیم و احساس امنیت را برای مردم و همشهریان عزیز به ارمغان آوریم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیز در پاسخ به سوالات حوزه ترافیک گفت:وجود وسائل نقلیه پرشمار،ساختار خیابان ها و متاسفانه عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توسط همشهریان بر موضوع ترافیک سایه انداخته است و آمارها امروز نشانگر عملکرد مطلوب این پلیس می باشد از همشهریان عزیز نیز تقاضا دارم با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی ما را در کنترل هرچه بهتر ترافیک یاری کنند.

رئیس پلیس آگاهی در پاسخ به سوالات در خصوص قتلی که اخیرا صورت گرفته و سرقت های خرد که آمار آن رو به فزونی است گفت:پرونده های قتل مستلزم صرف وقت بسیار برای نتیجه گیری هستند و خوشبختانه در شهرستان سلماس با مجاهدت نیروهای پلیس تقریبا تمامی قتل های صورت گرفته در کمتر از ۲۴ ساعت به نتیجه می رسند و قاتل و عوامل قتل در کوتاهترین زمان ممکن شناسایی و دستگیر می شوند،در خصوص سرقت نیز با توجه به رشد آمار سرقت های خرد در سطح کشور،شهرستان سلماس نیز از این قاعده مستثنی نیست و پلیس آگاهی با اشراف کامل نسبت به پیگیری پرونده های سرقت اقدام می کند،در مباحث پیشگیرانه نیز مردم و رسانه ها باید با انتشار و توجه به هشدار های پلیسی میتوانند از سرقت های انجام گرفته پیشگیری کنند هرچند پلیس آگاهی نیز در صورت وقوع جرم سرقت با تمام قوا به وظیفه قانونی خود عمل خواهد نمود.

رئیس پلیس فتا نیز در این نشست ضمن پاسخ به سوال خبرنگاران از همشهریان عزیز خواست تا به هیچ وجه روی لینک های مشکوک که از شماره های ناشناس به تلفن های همراه ارسال می شود کلیک نکنند.

وی اضافه کرد:مجرمان سایبری در کمین هستند تا با کوچکترین غفلت به اطلاعات گوشی همراه و حساب های بانکی افراد نفوذ کنند و تنها راه مقابله با این افراد توجه کافی به هشدارهای پلیس فتا می باشد .

گزارش و خبر از محمدرضا فرخیان

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.