×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 8 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آذربایجان‌غربی مقام سوم کشوری در تولید آبزیان را دارد

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: این استان با تولید ۶ هزار و ۶۰۰ تن انواع ماهی در دریاچه های پشت سد و رودخانه ها، مقام سوم کشوری را در زمینه تولید ماهی در منابع آبهای داخلی به خود اختصاص داده است.
خسرو شهبازی افزود: آذربایجان غربی با دارا بودن ۲۶ دریاچه پشت سد موجود و در حال احداث و بیش از ۳۰ رودخانه دائمی و فصلی به عنوان دومین استان پرآب کشور مطرح بوده و از نظر شیلاتی نیز یکی از قطب های مهم تولید ماهی در منابع آبی کشور است.
وی اضافه کرد: آذربایجان غربی در زمینه تکثیر و پرورش ماهیان سردابی و گرمابی یک قطب مهم در کشور است و در حال حاضر ۴۲۰ مرکز و مزرعه آبزی پروری در استان فعال بوده و تولید آبزیان استان به ۱۸ هزار تن در سال افزایش یافته است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: از مراکز مهم تولید ماهی استان می توان به دریاچه های پشت سدارس، سد ماکو، سدارس ۲، سد قیقاج، سد حسنلو و سد بوکان وهمچنین رودخانه زینه رود، سمینه رود، زاب و مهاباد چای اشاره کرد.
وی بیان کرد: در این راستا مدیریت شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی به منظور ایجاد اشتغال پایدار و حمایت از تعاونی های صید وصیادی و نیز حفظ ذخایر ژنتیکی آبزیان ارزشمند منابع آبی استان اقدام به راه اندازی مرکز تکثیر و بازسازی ذخایر ژنتیکی شهید کاظمی در شهرستان پلدشت کرده است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: این مرکز به عنوان سومین مرکز بزرگ تکثیر بچه ماهیان گرمابی در کشور مطرح بوده و با مساحتی بیش از ۶۰ هکتار در جوار رودخانه پرآب ارس قرار گرفته و به دلیل وجود آب کافی و بسیار غنی در رودخانه ارس در سال جاری، هفت میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه انواع بچه ماهیان گرمابی در مرکز فوق تولید و بعد از رساندن به وزن مناسب در منابع آبی استان و استخرهای ذخیره آب کشاورزی رهاسازی می شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.