×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 23 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۱۴ هزار میلیارد ریال برای توسعه راه‌های آذربایجان غربی اختصاص یافت

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: امسال ۱۴ هزار میلیارد ریال از اعتبارات ملی و استانی به توسعه و تجهیز راه های ارتباطی سطح استان اختصاص یافته است.

ایرج دست‌نشان در حاشیه بازدید از محور برهان حدفاصل مهاباد به بوکان  اظهار کرد: از محل اعتبارات سال جاری بخش عمده پروژه های عمرانی و زیرساختی در محورهای اصلی، فرعی، بزرگراه و همچنین راه های روستایی در حال انجام و مابقی در مرحله پیمان سپاری است.

وی بیان کرد: امسال با تمهیدات ویژه صورت گرفته از سوی استاندار آذربایجان غربی پروژه هایی که بیش از سه سال راکد بوده، به نتیجه رسیده و نویدبخش وضعیت مناسب در راه های ارتباطی استان است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ۲۵ درصد پایانه مرزی کشور در این استان واقع شده است، اضافه کرد: کارگروه بررسی موانع تردد مرزی با بازرسی از چهار پایانه مرزی استان تشکیل و مصوبات آن در راستای تسهیل در ترددهای بین مرزی در حال انجام است.

دست‌نشان با اشاره به آمادگی راهدارخانه ها در آستانه فصل بارش گفت: تمهیدات لازم در این خصوص هم انجام شده و از لحاظ آمادگی ماشین آلات و ذخیره شن و ماسه هیچ گونه کمبودی وجود ندارد.

وی با اشاره به حوادث رانندگی در محور برهان هم گفت: امسال حدود پنج کیلومتر از مسیر ۳۳ کیلومتر این محور آسفالت و مابقی هم در حال پیمان سپاری بوده و تلاش می کنیم با نصب تابلو و علایم هشدار دهنده ایمنی این مسیر فرعی را ارتقا دهیم.

وی با بیان اینکه مهاباد از نظر آسفالت راه های روستایی در جایگاه هفتم استان قرار دارد اظهار کرد: از مجموع ۱۳۰ روستای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان راه ۱۰۲ روستا آسفالت است و آسفالت ما بقی راه های روستایی با جمعیت بیش از ۲۰ خانوار هم در حال انجام است.

دست‌نشان اضافه کرد: امسال ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به توسعه راه های روستایی مهاباد اختصاص یافته که در قبال آن ۵۰ کیلومتر آسفالت روستایی انجام شده و بقیه یا در حال انجام است یا در مرحله واگذاری به پیمانکار قرار دارد.

هم اکنون ۱۰ هزار و ۷۷۷ کیلومتر راه بین شهری و روستایی در آذربایجان‌غربی وجود دارد که از این مقدار ۲ هزار و ۸۲۵ کیلومتر آن راه بین شهری و هفت هزار و ۹۴۶ کیلومتر نیز راه روستایی است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.