×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 8 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رزمی‌کار سلماسی مدال طلای مسابقات جهانی او اسپرت را کسب کرد

مدیر روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی گفت: «حجت بی درفش» رزمی کار اهل سلماس در قالب تیم ملی او اسپرت در رقابت های جهانی حضور یافت و موفق به کسب مدال طلای وزن ۷۱ کیلوگرم شد.

جعفر بزازپور افزود: بی درفش به همراه ۱۶ ورزشکار دیگر در قالب تیم ملی او اسپرت ایران از دهم تا نوزدهم مهرماه جاری در مسابقات جهانی این رشته در چبوکساری روسیه حضور یافت.

وی اضافه کرد: در پایان این رقابت ها، تیم ملی جمهوری اسلامی ایران توانست در مجموه بخش های هنری و رزمی، با کسب ۱۱ مدال طلا، ۲ نقره و ۲ برنز، مقام نایب قهرمانی مسابقات سال ۲۰۲۳ را کسب کند.

وی اظهار کرد: در این رویداد یک هزار و ۴۰۰ ورزشکار از ۲۵ کشور جهان حضور داشتند.

اواسپرت رشته ای است که می‌توان در بخش‌های هنری، ساحلی، رزمی و ذهنی اجرا کرد.

بخش هنری آن عموماً آیتم‌های سرعتی در آن لحاظ شده و توانایی، چابکی، انعطاف‌پذیری، عکس العمل و چالاکی توأم با تمرکز ورزشکاران مد نظر قرار گرفته و ورزشکار برتر در جریان یک سری جابجایی و تکنیک‌های سرعتی شناخته می‌شوند.

این بخش شامل روش‌های آمادای (مهارتهای سرعتی)، ایستاتیس (مهارتهای نمایشی)، اسپدان (مهارتهای تعادلی، ترکیبی)، انشان (مهارتهای تیمی) و اوتیان (مهارتهای ذهنی) است که در داخل سالن انجام می‌شود.

بخش ساحلی آن شامل روش کاسپین (مهارتهای ساحلی) که ترکیبی از مچ اندازی، دو با مانع همراه با حرکات آکروباتیک و شنا کردن و تیراندازی در ساحل دریا برگزار می‌شود.

بخش مبارزه‌ای آن سه روش اوکسیان (نبرد آزاد) و آکسایا (نبرد ترکیبی) است که در روی سکو و یا میدان نبرد انجام می‌شود.

آخرین بخش آن روش اهمتان (نیمه آزاد) است که قابلیت اجرا در تشک در داخل سالن، کنار ساحل دریا و فضای باز و روی برف در زمستان را دارد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.