×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 8 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
حدود ۲.۴ میلیون نفر از مرزهای آذربایجان‌غربی تردد کردند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه مرزهای استان با همه توان در راستای ثبت ترددهای قابل توجه روزانه تلاش دارند، گفت: در نیمه نخست امسال ۲ میلیون و ۳۸۰ هزار نفر از مرزهای پنجگانه استان تردد کرده اند.

ایرج دست نشان افزود: از این تعداد، یک میلیون و ۱۸۷ هزار نفر از کشور خارج و یک میلیون و ۱۹۳ هزار نفر به کشور وارد شده اند.

وی با اشاره به ورود ۴۵۰ هزار نفر تبعه خارجی از طریق مرزهای پنجگانه آذربایجان غربی به کشور در نیمه نخست امسال اضافه کرد: همچنین ۴۲۰ هزار نفر از این تعداد، از مرزهای استان خارج شده اند.

وی اظهار کرد: در نیمه نخست امسال همچنین ۷۶۰ هزار ایرانی از مرزهای استان خارج شده و ۷۴۰ هزار نفر نیز از این طریق وارد کشور شده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی ادامه داد: بیشترین میزان تردد در مرزهای آذربایجان غربی به مرز رازی اختصاص دارد که با ۹۰۰ هزار تردد ثبت شده، ۳۸ درصد کل ترددها را به خود اختصاص داده است.

دست نشان گفت: همچنین بازرگان با ۶۸۰ هزار تردد و سهم ۲۸ درصدی، تمرچین با ۵۰۰ هزار تردد و سهم ۲۱ درصدی و سرو با ۳۰۰ هزار تردد و سهم ۱۳ درصدی در رده های بعدی تعداد ترددها در نیمه نخست امسال قرار دارند.

وی افزود: با توجه به این آمار روزانه به طور متوسط ۱۲ هزار و ۸۰۰ نفر از طریق مرزهای آذربایجان غربی تردد می کنند.

وی اضافه کرد: از کل ترددهای مرزی آذربایجان غربی نزدیک به یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر مربوط به مرزهای استان با ترکیه و حدود ۵۰۰ هزار نفر مربوط به مرز عراق و کمتر از هزار نفر مربوط به مرز جمهوری آذربایجان غربی در پلدشت است.

آذربایجان غربی پنج پایانه مرزی دارد که شامل سرو ارومیه، رازی خوی و بازرگان ماکو در مرز ترکیه، تمرچین پیرانشهر در مرز عراق و پلدشت در مرز جمهوری آذربایجان است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.