×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 July , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بیش از ۷۷ هزار میلیارد ریال مطالبه گندمکاران آذربایجان‌غربی پرداخت شد

رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون ۷۷ هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال مطالبه گندمکاران در شهرستان‌های مختلف استان پرداخت شده است.

خسرو شهبازی افزود: در سال زراعی گذشته در مجموع ۶۸۲ هزار و ۷۲۲ تُن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان خریداری شد و از مجموع ۱۰۲ هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال مطالبه گندمکاران ۲۴ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال آن هنوز پرداخت نشده است.

وی اضافه کرد: طبق برنامه‌ریزی های انجام شده تا پایان مهرماه جاری و با توجه به شروع کشت پاییزه گندم، تمامی مطالبه گندکاران استان پرداخت خواهد شد.

رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی ادامه داد: سال زراعی گذشته در مجموع ۳۹۴ هزار هکتار از اراضی زراعی استان زیر کشت گندم قرار داشت و کشاورزان آذربایجان غربی بیش از ۹۵۰ هزار تُن گندم را برداشت کردند.

وی با اشاره به افزایش برداشت و مرغوبیت گندم آذربایجان‌غربی اظهار کرد: مبارزه به موقع با علف‌های هرز به میزان ۲۵۰ هزار هکتار و آفات و امراض مختلف از جمله سن گندم در سطح ۲۱۱ هزار هکتار از دیگر علل افزایش تولید گندم بود.

شهبازی گفت: در سال‌های گذشته بهترین رتبه برای آذربایجان غربی در خرید گندم رتبه ششم بود که با افزایش تولید و خریدهای مطلوب، امسال به رتبه پنجم رسیده‌ است.

به گفته وی، میزان خرید گندم در آذربایجان غربی در سال ۱۴۰۰ حدود ۲۵۰ هزار تُن، در سال ۱۴۰۱ حدود ۴۵۰ هزار تُن و در سال ۱۴۰۲ با افزایش چشمگیر در مقایسه به سنوات گذشته به ۶۸۲ هزار تُن افزایش یافت.

رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی در خصوص شروع کشت پاییزه گندم در سال زراعی جاری نیز گفت: امسال برنامه‌ریزی استان برای کشت گندم در ۳۹۳ هزار هکتار است که از این مقدار ۳۰۳ هزار هکتار در اراضی دیم و ۹۰ هزار هکتار نیز در اراضی آبی کشت می‌شود.

بیش از ۷۷ هزار میلیارد ریال مطالبه گندمکاران آذربایجان‌غربی پرداخت شد

به گزارش ایرنا،کشت گندم در آذربایجان‌غربی هر سال از ۱۵ مهر آغاز و تا اوایل آذر ادامه دارد و برداشت آن از اوایل تیر سال بعد شروع و تا مرداد هم ادامه دارد.

آذربایجان‌غربی با بیش از ۸۰۰ هزار هکتار اراضی باغی و زراعی یکی از استان‌های موفق در زمینه کشاورزی با تولید سالانه ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی است.

ارزش تولیدات کشاورزی این استان بیش از ۳۳ هزار میلیارد تومان است، میزان ارزش افزوده بخش کشاورزی در کل کشور ۸.۶ درصد و در آذربایجان غربی ۱۷.۸ درصد است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.