×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 23 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بیش از ۱۹ هزار نفر در آذربایجان‌غربی خون اهدا کردند

مدیرکل انتقال خون آذربایجان غربی گفت: در سه ماهه اول سال ۱۹ هزار و ۲۰۰ واحد خونی از اهدا کنندگان خون در این استان دریافت شد.

دکتر مجتبی قهرمان رضاییه با تاکید بر استقبال مردم از اهدا خون در آذربایجان‌غربی افزود: در سه ماهه اول سال ۲۲ هزار و ۳۰۰ نفر برای اهدا خون مراجعه کردند که پس از آزمایش‌های لازم توانستیم ۱۹ هزار و ۲۰۰ واحد خونی دریافت و ذخیره کنیم.

وی اظهار کرد: خوشبختانه روند اهدا خون در استان به صورت صعودی است و در تمامی شاخص‌های اهدا خون رتبه و جایگاه مناسبی داریم.

قهرمان رضاییه با اشاره به اینکه شاخص اهدا خون در سال گذشته بر ۲۱ نفر در یک هزار نفر بود، ادامه داد: در سه ماهه نخست امسال این رقم به ۲۱.۲ رسیده است.

وی اضافه کرد: این آمار گویای این است که به ازای هر یک هزار نفر ۲۲ فرد برای اهدا خون اعلام آمادگی کرده و با اهدا خون خود به کمک بیماران می‌شتابد.

قهرمان رضاییه میانگین جهانی این عدد را میان ۱۹ تا ۲۴ نفر در هزار دانست و یادآور شد: میانگین سال گذشته کشوری نیز روی عدد ۲۴ بود اما با این وجود ما قدردان مردم خیر و اهدا کننده هستیم.

وی با بیان اینکه سال کذشته یک هزار نفر برای اهدا خون و فرآورده‌های خونی مراجعه کرده‌اند، گفت: ۷۲ هزار واحد خونی حاصل تلاش خادمین سلامت و اهدا جمعیت آذربایجان‌غربی در سال گذشته است تا از این رو شرمنده هیچ یک از درخواست‌های خونی بیمارستان‌ها نباشیم.

مدیرکل انتقال خون آذربایجان غربی تاکید کرد: با تلاش جامعه سلامت استان در مجموعه انتقال خون توانستیم رتبه برتر کشوری در حوزه فنی، اداری و ارزیابی عملکرد کشوری کسب کنیم.

‌به گفته وی، به همه گروه‌های خونی برای اهدای خون نیاز داریم و سعی بر این است فرهنگ اهدای خون در جامعه بیش از این نهادینه شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.