×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 July , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۷۵۵ واحد صنایع تبدیلی و سردخانه در آذربایجان غربی فعال است

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی گفت: ۷۵۵ واحد صنایع تبدیلی، تکمیلی و سردخانه در این استان با ظرفیت ۲ میلیون و ۳۳۸ هزار تُن تولید سالانه فعال است.

عبداله فتح اله زاده در آئین  بهره‌برداری از واحد تولیدی انواع اسانس و عرقیات گیاهان دارویی و معطر شهرک صنعتی فاز ۲ ارومیه افزود: ۴۶۱ واحد تبدیلی و تکمیلی مربوط به سردخانه ذخیره سازی محصولات بخش کشاورزی، ۹۲ واحد فراوری محصولات باغی، ۷۷ واحد فراوری محصولات زراعی و ۱۲۵ واحد فراوری دامی در استان فعال است.

وی ادامه داد: آذربایجان غربی یکی از قطب‌های مهم تولید گیاهان دارویی در کشور است که با کشت، تولید و فرآوری علمی در نقاط مختلف استان زمینه صادرات این نوع گیاهان بصورت بسته بندی و علمی فراهم می‌شود.

فتح اله زاده اظهار کرد: کشت جایگزین محصولات پرآب بریکی از برنامه‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه در حوضه آبریز این دریاچه است که علاوه بر مصرف کم آب، درآمد خوبی نیز برای بهره برداران ایجاد می‌کند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی با بیان اینکه تعداد ۲۲ واحد فرآوری گیاهان دارویی (تولید عرقیات، اسانس و عصاره) و بسته بندی گیاهان دارویی در این منطقه فعالیت دارد، گفت: این واحدها با ظرفیت اسمی تولید سالانه ۲۳ هزار و ۳۲۳ تُن و با اشتغال ۴۳۶ نفر به صورت مستقیم فعال هستند.

برای احداث این واحد تولیدی هشت میلیارد تومان هزینه شده که پنج میلیارد تومان تسهیلات بانکی و سه میلیارد تومان آورده شخصی خود سرمایه گذار بوده‌ است.

ظرفیت تولید اسانس در این واحد تولیدی یک تن و عرقیات گیاهی یک هزار تُن در سال است.

با راه اندازی این طرح برای ۱۵ نفر به صورت مستقیم و ۲۰ نفر نیز به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد و ۳۵ خانوار نیز از مزایای اجرای این طرح بهره مند می‌شوند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.