×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 July , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
فرهنگ سازی عامل اصلی مدیریت مصرف آب است

مدیر شرکت آب و فاضلاب خوی فرهنگ سازی را عامل اصلی مدیریت مصرف آب از سوی مشترکان دانست و گفت: باید با تولیدات فرهنگی در زمینه شیوه‌های درست مصرف، مردم را به مصرف بهینه آب تشویق کنیم.

 یداله سلطانی عصر دوشنبه در جلسه شورای حفاظت از آب این شهرستان اظهار کرد: حفاظت از آب از طریق فرهنگ سازی و ارتقای فرهنگ مصرف صحیح آب در جامعه باید انجام شود.

وی افزود: آگاه سازی شهروندان در خصوص کمبود منابع آبی، فرهنگ سازی و ترویج صرفه جویی در مصرف آب، آموزش شیوه‌های درست مصرف آب و جلوگیری از هدر رفت آب از جمله مهمترین برنامه‌هایی است که بیش از گذشته باید به آن پرداخته شود.

سلطانی با بیان اینکه مساله کمبود آب در همه مناطق جهان از جمله کشورمان در صورت عدم مدیریت مصرف به بحران عمومی تبدیل خواهد شد، اضافه کرد: هم اکنون حفظ منابع آبی اهمیت زیادی دارد و در این میان یکی از راهبردهای نگهداری از این منابع آموزش روش‌های مصرف بهینه آب و اصلاح الگوی مصرف در جامعه است.

مدیر شرکت آب و فاضلاب خوی تاکید بر آموزش مصرف بهینه آب به گروه‌های هدف ادامه داد: ایجاد مهارت‌ برای ابداع روش‌های مدیریت مصرف و حفاظت از منابع آب و ایجاد حس مسوولیت در برابر آیندگان، می‌تواند از اهداف آموزشی باشد.

وی با اشاره به اهمیت آموزش مصرف بهینه آب به کودکان گفت: نهادینه کردن فرهنگ صحیح مصرف آب به کودکان با آموزش امکان پذیر است بنابراین باید در مهدکودک‌ها و مدارس ابتدایی محدودیت منابع آب و روش‌های مصرف درست را به کودکان و نوجوانان آموزش دهیم.

سلطانی همچنین تولیدات فرهنگی و اطلاع رسانی از طریق رسانه‌ها در زمینه شیوه‌های درست مصرف آب و انتشار آن برای تشویق مشترکین به مدیریت بهینه مصرف آب را ضروری برشمرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.