×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 23 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
صدور بیش از ۶هزار رای جایگزین حبس و ۷۴۵ پابند الکترونیک در آذربایجان غربی

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از صدور ۶۰۷۸ رای جایگزین حبس و ۷۴۵ پابند الکترونیک در ۹ ماهه سال جاری در محاکم استان خبر داد.

به گزارش ُلماس پرس به نقل از روابط عمومی دادگستری آذربایجان غربی؛ ناصر عتباتی در این خصوص گفت: در دادگستری کل استان در ۹ ماهه سال جاری ۶۰۷۸ رای جایگزین حبس صادر و با درخواست ۷۴۵ پابند الکترونیک موافقت شده است که این میزان نسبت به کل سال قبل ۴۶ درصد رشد داشته است و تاکنون استان در زمینه استفاده از مجازاتهای جایگزین حبس رتبه ۵ کشور را دارا می باشد.

وی افزود:  آرای جایگزین حبس که در قانون مجازات اسلامی برای برخی جرایم کم اهمیت پیش بینی شده است اهرمی بسیار مناسب برای کاهش جمعیت کیفری زندانها و اصلاح و باز اجتماعی کردن بزهکاران که دارای شرایط قانونی می باشند و اثرات مثبت بسیاری در مقابل آثار مخرب حبس دارد و قضات استان از این ظرفیت به خوبی استفاده نموده اند.

عتباتی با اشاره به صدور این میزان از احکام جایگزین حبس ادامه داد: این میزان از صدور آرای جایگزین حبس و پابند الکترونیک بسیار ارزشمند می باشد و نشان می دهد که قضات استان از این ظرفیت قانونی در امور عام المنفعه به خوبی استفاده نموده اند و با توجهی که قضات به این مهم می نمایند امید است که استفاده از این نوع مجازات ها که هم برای فرد بزهکار و هم  برای جامعه مفید فایده است بیش از پیش توسعه یابد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.